Δραστηριότητες - Λέσχες

Εκτός από τη γόνιμη εκπαιδευτική δραστηριότητα που καταξιώθηκε και συνεχίζει να καταξιώνεται όλα τα χρόνια, η Σχολή "Καλαμαρί" έχει να επιδείξει και άλλου είδους δραστηριότητες που έχουν σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε διάφορους κοινωνικούς τομείς, την ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεων των παιδιών και την ικανοποίηση πολύπλευρων αναγκών τους.

Μέσα στα πλαίσια δημιουργίας πυρήνα πολιτιστικής προσφοράς στους κόλπους της σχολικής κοινότητας, η Σχολή προσφέρει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων (όμιλοι δραστηριοτήτων ή clubs), οι οποίες πραγματοποιούνται κάθε Παρασκευή μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.

Όμιλοι

Αθλητισμός

Υπάρχουν ομάδες ποδοσφαίρου αγοριών, καλαθoσφαίρισης αγοριών, πετοσφαίρισης κοριτσιών, αντισφαίρισης, καθώς και ομάδα επιτραπέζιας αντισφαίρισης. Στους στόχους της δραστηριότητας αυτής εντάσσονται οι διάφοροι φιλικοί ή και επίσημοι αγώνες με αντίστοιχες ομάδες άλλων σχολείων.

 

Μοντέρνος χορός

Ο χορός είναι τρόπος έκφρασης, μέσο επικοινωνίας, κατανόησης του σώματος και εξωτερίκευσης του ψυχικού μας κόσμου! Ο μοντέρνος χορός ή jazz είναι διασκέδαση, εκτόνωση, ένας ευχάριστος τρόπος γύμνασης ... που για μερικούς έχει γίνει πλέον ανάγκη! Στο club του μοντέρνου χορού θα μάθουμε να χορεύουμε στους έντονους ρυθμούς αγαπημένων μας τραγουδιών!

 

Εικαστικά

Στόχος του ομίλου εικαστικών είναι να διδαχθούν οι μαθητές τις βασικές αρχές του σχεδίου και της ζωγραφικής μέσα από την παρατήρηση του φωτός, της σκιάς και των χρωμάτων και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, τις κλίσεις, την ελεύθερη έκφραση, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την αισθητική τους καλλιέργεια.

 

Κινηματογράφος

Κλακέτα και . . . πάμε!

Είστε λάτρεις του κινηματογράφου; Τότε έχετε περάσει το δοκιμαστικό και ο ρόλος στο cine club φέτος σας ανήκει. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε τη δυνατότητα να είστε από τους λίγους και τυχερούς στο σχολείο μας που θα διεισδύσουν στα μυστικά της κινηματογραφικής τέχνης. Ένα κλαμπ όπου θα γνωρίσετε τη διαδικασία δημιουργίας ενός κινηματογραφικού φιλμ σε θεωρία και πράξη, θα δραστηριοποιηθείτε σε μαθητικό και κοινωνικό περιβάλλον (με διάφορες δράσεις) και πολλά άλλα.

Φεύγοντας από το «πλατό» η αμοιβή σας θα είναι εμπειρίες ψυχαγωγίας, απόλαυσης και δημιουργικότητας. Και λίγο πριν το τελευταίο cut θα θέλαμε την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου να δεχτείτε την πρόκληση που σας τέθηκε και ελπίζουμε η φήμη του φετινού cine club να φτάσει μέχρι τα Oscars!

 

Ο κόσμος των Επιχειρημάτων

Η τέχνη του λόγου είναι θεμελιώδες συστατικό του πολιτισμού.

Θέλετε να γνωρίσετε τον κόσμο των επιχειρημάτων και να μάθετε να υποστηρίζετε την άποψή σας στα γαλλικά? Θέλετε να ενημερωθείτε πάνω σε θέματα που απασχολούν ολόκληρο τον πλανήτη? Να συμμετάσχετε στο γαλλόφωνο μοντέλο Ηνωμένων Εθνών που διοργανώνεται εδώ και 4 χρόνια στην Κωνσταντινούπολη; Να επιχειρηματολογήσετε στη γαλλόφωνη επιτροπή του Κ-ΜΕC; Να λάβετε μέρος στα μελλοντικά Débats των γαλλόφωνων σχολείων;

Δεν έχετε παρά να δηλώσετε συμμετοχή.

 

Debate Club

Σας συναρπάζει η προοπτική συμμετοχής σε διεθνή συνέδρια οργανισμών ή θεσμών όπως τα Ηνωμένα Έθνη, το Αμερικανικό Κογκρέσο ή το Ευρωκοινοβούλιο; Πώς θα βλέπατε τον εαυτό σας σε θέση – κλειδί ως σύνεδρο ή κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο; Λατρεύετε τα ταξίδια; Αν θέλετε να συνδυάσετε όλα αυτά, this is the club for you! Γιατί σκοπεύουμε να εξασκηθούμε στο debate, να μελετήσουμε παγκόσμια θέματα, να τεκμηριώσουμε και να υποστηρίξουμε τις απόψεις μας . . . στα αγγλικά! Πού; Στο TMUN (Thessaloniki Model United Nations) ή στο Παρίσι για το PAMUN (Model United Nations) ή στην Αθήνα για το HMCE (Harvard Model Congress Europe), ή στο ΕΥΡ (Ευρωκοινοβούλιο) ή στο K-MEC (Kalamari Model European Conference) –το ενδοσχολικό μοντέλο. Για μας, a piece of cake! Αρκεί τα μέλη μας να έχουν κέφι, φαντασία και τόλμη! 

 

Πληροφορική

Ο βασικός στόχος του ομίλου είναι να ευρύνει τις γνώσεις των παιδιών σε θέματα πληροφορικής, να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους σε τομείς που δεν έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα από το σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα και να τους καταδείξει την ωφέλεια που πηγάζει από την ορθή χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των εφαρμογών τους.

  1. Τα θέματα που πραγματεύεται ο όμιλος πληροφορικής είναι τα ακόλουθα:
  2. Το διαδίκτυο (Internet) και οι υπηρεσίες του
  3. Κατασκευή ιστοσελίδων και δικτυακών τόπων
  4. Επεξεργασία φωτογραφίας
  5. Κατασκευή πολυμεσικών εφαρμογών
  6. Δημιουργία και προβολή ηλεκτρονικών παρουσιάσεων
  7. Ηλεκτρονική διαμόρφωση και σελιδοποίηση του περιοδικού "Έναστρον"
  8. Προγραμματισμός
  9. Βάσεις δεδομένων

Τα μαθήματα εμπλουτίζονται με ομιλίες ανθρώπων που ανήκουν στο χώρο της πληροφορικής (επαγγελματίες, πανεπιστημιακοί) και με επισκέψεις σε εκθέσεις υψηλής τεχνολογίας.
Τα παιδιά του ομίλου συμμετέχουν σε ομαδικά projects τα οποία τα παρουσιάζουν στο τέλος της χρονιάς, τα προβάλλουν σε εκδηλώσεις του σχολείου, ενώ οι πιο πρωτότυπες εργασίες δημοσιεύονται στο δικτυακό τόπο της Σχολής.

 

Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Η εκπαιδευτική δυναμική των προγραμματιζόμενων ρομποτικών κατασκευών  συνίσταται στη δυνατότητα που προσφέρει στους μαθητές, να συνθέσουν μια μηχανική οντότητα (π.χ. ένα μοντέλο αυτοκινήτου) και να την κατευθύνουν με τη βοήθεια ενός απλού και εύχρηστου προγραμματιστικού περιβάλλοντος. Με τα LEGO MINDSTORMS γίνονται πράξη οι ιδέες του S. Papert για «μαστόρεμα της γνώσης» (constructionism): τα παιδιά οικοδομούν πιο αποτελεσματικά τη γνώση όταν εμπλέκονται ενεργά στη σχεδίαση και κατασκευή (χειρωνακτική και ψηφιακή) πραγματικών αντικειμένων που έχουν νόημα για τους ίδιους είτε αυτά είναι κάστρα από άμμο, είτε κατασκευές LEGO και προγράμματα υπολογιστών. Η σχεδίαση δραστηριοτήτων με τις ρομποτικές κατασκευές LEGO MINDSTORMS συνδέεται με την εκπλήρωση ενός έργου με στόχο την επίλυση ενός προβλήματος.

Τα οφέλη από χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής είναι πάρα πολλά. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Ανάπτυξη χειριστικών δεξιοτήτων
  • Ανάπτυξη νοητικών δεξιοτήτων
  • Ανάπτυξη οργανωτικών δεξιοτήτων
  • Προώθηση τεχνολογικού αλφαβητισμού
  • Προώθηση συνεργατικής μάθησης
  • Κίνητρα για μάθηση σε άλλους τομείς θετικών επιστημών λόγω του διαθεματικού χαρακτήρα

Η εκπαιδευτική πλατφόρμα ρομποτικής LEGO Mindstorms NXT

Η εκπαιδευτική πλατφόρμα LEGO Mindstorms NXT δημιουργήθηκε από την εταιρεία LEGO. Μια ομάδα 2-6 μαθητών έχει την δυνατότητα να υλοποιήσει σχεδόν όλους τους σύγχρονους αυτοματισμούς και να  προσεγγίσει ικανοποιητικά συστήματα αυτόματου ελέγχου μέσα από ένα δημιουργικό και ευχάριστο μαθησιακό περιβάλλον. Οι εφαρμογές που μπορούν να γίνουν με την πλατφόρμα αυτή είναι πάρα πολλές.

 

Αγωγή Υγείας

Η Αγωγή Υγείας στα σχολεία είναι μια συγκροτημένη εκπαιδευτική διαδικασία διεπιστημονικού και διαθεματικού χαρακτήρα, η οποία συμβάλλει στην αναβάθμιση της σχολικής ζωής και στη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνική πραγματικότητα.

Σκοπός της Αγωγής είναι η προάσπιση, η βελτίωση και η προαγωγή της ψυχικής, σωματικής και κοινωνικής υγείας των μαθη-τών/-τριών, αφενός με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και της κριτικής σκέψης τους αφετέρου με την αναβάθμιση του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντός τους.

Στόχοι της Αγωγής Υγείας είναι:

  • Αναβάθμιση της σχολικής ζωής και σύνδεσή της με την κοινωνική πραγματικότητα.
  • Πρόληψη του αποκλεισμού νεαρών ατόμων από την κοινωνία και την αγορά εργασίας.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων και διαμόρφωση ατόμων με κριτική στάση.
  • Μείωση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Η Αγωγή Υγείας είναι Πρωτογενής Πρόληψη, πρόληψη δηλαδή, η οποία έχει άμεση σχέση με τον τρόπο και τη στάση ζωής. Γι’ αυτό καλό είναι να εφαρμόζεται σε όσο το δυνατόν πρώιμα στάδια της ζωής μας. Η σύγχρονη μεθοδολογία της Αγωγής Υγείας δεν είναι μια απλή ενημέρωση και συσσώρευση γνώσεων σε εξειδικευμένα θέματα υγείας, αλλά αφορά την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την υιοθέτηση θετικών συμπεριφορών, που προασπίζουν και προάγουν την υγεία μέσα από την ενεργητική και βιωματική μάθηση.

Στα πλαίσια της εφαρμογής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων, η Αγωγή Υγείας εντάχθηκε ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο στο ωρολόγιο Πρόγραμμα στη Σχολή μας. Στο μάθημα της Αγωγής Υγείας οι μαθητές δεν έχουν απλά την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις σωματικές συνέπειες ορισμένων συμπεριφορών, αλλά κυρίως να κρίνουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους, να εξασκηθούν σε δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, διαχείρισης των συγκρούσεων και αντιμετώπισης της πίεσης των φίλων, να αντιμετωπίζουν τα κοινωνικά στερεότυπα, να διαχειρίζονται θέματα όπως ασφάλεια, αγωγή του καταναλωτή, δικαιώματα και υποχρεώσεις, χρήση και κατάχρηση ουσιών εξάρτησης, σεξουαλική αγωγή κ.α.

 

ASPnet ΤΗΣ UNESCO

Η Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί αποτελεί μέλος του ASPnet (Associated Schools Project Network) της Unesco. Πρόκειται για ένα διεθνές δίκτυο όπου συμμετέχουν 9.000 εκπαιδευτικά ιδρύματα σε πάνω από 180 χώρες εκπονώντας διαθεματικά πιλοτικά projects σε έναν ή περισσότερους θεματικούς άξονες, όπως η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, η Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα κ.ά.

Το σχολείο μας αποτελεί μέλος αυτού του δικτύου από τη σχολική χρονιά 2011-2012 με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο κα Ξανθίππη Νάννου. Στην περίοδο αυτή έχει συμμετάσχει σε projects που έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε κοινωνικά ζητήματα, όπως ο ρατσισμός, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η θανατική ποινή κ.ά. Παράλληλα οι δράσεις αυτές ενθαρρύνουν τους μαθητές στην ανάπτυξη ατομικών πρωτοβουλιών και την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων χάρη στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ASPnet, βλ. http://www.unesco.org/new/en/education/networks/global-networks/aspnet/

 

Ανάγνωση και Δημιουργική Γραφή

Η Λέσχη Ανάγνωσης του Καλαμαρί ασχολείται με την ανάγνωση, τη συζήτηση, το σχολιασμό βιβλίων, πάνω από όλα όμως με την απόλαυσή τους.

Τα βιβλία επιλέγονται κυρίως από τον χώρο της πεζογραφίας και διαπνέονται από εμφανή ή λανθάνοντα προβληματισμό, με στόχο την αισθητική συγκίνηση και την γενικότερη παιδευτική καλλιέργεια. Οι συναντήσεις για το σχολιασμό και την ανταλλαγή απόψεων πάνω στο κάθε βιβλίο πραγματοποιούνται μία φορά το μήνα. Παράλληλα με τη φιλαναγνωσία επιδιώκεται και η συνάντηση με τους συγγραφείς κάποιων βιβλίων , μαζί με τους οποίους τα παιδιά ανακαλύπτουν πτυχές του έργου τους και αναπτύσσουν ένα γόνιμο προβληματισμό.

 

Όμιλος Βιολογίας

Το 2002 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Βιολογίας (Π.Μ.Δ.Β.). Η αποδοχή ήταν μεγάλη, παρόλο που απευθυνόταν μόνο σε μαθητές Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Μετά από δέκα χρόνια συνεχούς ανοδικής πορείας στη συμμετοχή, αλλά και στην αναγνώρισή του από το Υπουργείο Παιδείας, ο ΠΜΔΒ αποτελεί πλέον ένα σημαντικό γεγονός στα σχολικά δρώμενα. Για παράδειγμα, οι μαθητές, ανάλογα με τη διάκριση, μπορούν να έχουν επιπλέον ποσοστό στα μόρια ή ακόμη και το άνευ για τις επιστήμες υγείας. Στο πλαίσιο αυτό, και με δεδομένο το αυξημένο ενδιαφέρον πολλών μαθητών, το σχολείο μας συγκρότησε ένα club προετοιμασίας τους για τον Π.Μ.Δ.Β.

Το club αυτό απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές που θέλουν να προετοιμαστούν σε θεματολογία και «φιλοσοφία» τέτοιων θεμάτων, μιας και η «λογική» τους είναι σε σημαντικό βαθμό έξω από αυτή που ορίζεται σε μια σχολική τάξη. Μέσα από την τριβή με τέτοια θέματα ιδιαίτερα ωφελημένοι είναι οι μαθητές που σκοπεύουν να ακολουθήσουν στη Γ΄Λυκείου το πεδίο των επιστημών υγείας, γιατί θα τους χρησιμεύσει και στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

 

Όμιλος Χημείας

Ο Όμιλος Χημείας, μέσω της διερευνητικής μάθησης και της συνεργατικής διαδικασίας, διερευνά θεωρητικά και πειραματικά νόμους και αρχές της γοητευτικής συμπεριφοράς της ύλης, σε γνωστικούς τομείς που εναρμονίζονται με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Α΄ τάξης του Λυκείου.

Η όλη πορεία περιλαμβάνει :

Α : Την Προκαταρκτική Φάση , κατά την οποία πραγματοποιείται

            1_ η γνωριμία, εξοικείωση, ορθή και ασφαλής χρήση οργάνων και συσκευών του εργαστηρίου.

            2_ η εκμάθηση βασικών χημικών εργαστηριακών τεχνικών.

Β : Την Κυρίως Φάση , κατά την οποία,

τίθενται εργαστηριακά ερευνητικά σενάρια, τα οποία, η κάθε μία από τις τριμελείς ομάδες μαθητών/τριων,

α) τα διαπραγματεύεται

β) τα εκτελεί πειραματικά και

γ) εξάγει συμπεράσματα

μέσα σε πνεύμα ομαδικής εργασίας, ενίσχυσης της πρωτοβουλίας και αξιοποίησης κάθε πρωτότυπης ιδέας.

Η όλη διαδικασία εμπλουτίζεται με ιστορικές αναφορές καθώς και με κοινωνικές, οικονομικές και οικολογικές προεκτάσεις των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.

Βασικός στόχος του Ομίλου Χημείας παραμένει η συμμετοχή μαθητών και μαθητριών στον «Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας - Ολυμπιάδα Χημείας».

 

Όμιλος Μαθηματικών

Βασικές επιδιώξεις του ομίλου Μαθηματικών:

  • Προετοιμασία για τον διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (1η προτεραιότητα)
  • Συμμετοχή στον μαθηματικό διαγωνισμό Καγκουρό.
  • Συμμετοχή σε συνέδρια με σχετικές εργασίες. (π.χ. την Μαθηματική Εβδομάδα)
  • Συμμετοχή σε διαγωνισμούς λογικής και γρίφων. (καταλάβαμε την 1η θέση σε προηγούμενο διαγωνισμό)
  • Επισκέψεις σε μαθηματικές εκθέσεις. (π.χ. στην έκθεση Μαθηματικά και χειροπιαστά)
  • Εκπαιδευτικές εκδρομές (π.χ. επίσκεψη στο Μουσείο Καραθεοδωρή στην Κομοτηνή)
  • Προβολή ταινιών μαθηματικού περιεχομένου μετά το πέρας της προετοιμασίας των διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι μαθητές του ομίλου να εμπλουτίζουν σημαντικά το portfolio τους με συμμετοχές και διακρίσεις σε διαγωνισμούς καθώς και σε εργασίες-συνέδρια. Δυναμώνουν τις μαθηματικές τους γνώσεις και σε κάθε περίπτωση συμμετέχουν σε μία ομάδα από την οποία έχουν μόνο να κερδίσουν γνώσεις και εμπειρίες.

 

Δημοσιογραφία

Ο Όμιλος Δημοσιογραφίας της Ελληνογαλλικής Σχολής ΚΑΛΑΜΑΡΙ δημιουργήθηκε το 1992 κι έκτοτε λειτουργεί κάθε χρονιά με κύριο στόχο την έκδοση της σχολικής εφημερίδας en@stron δύο φορές το χρόνο. Στόχοι του εντύπου αυτού είναι τόσο η παρουσίαση των δραστηριοτήτων της Σχολής, όσο και η ενημέρωση και ο προβληματισμός των νέων πάνω σε θέματα που αφορούν όχι μόνο τη σχολική κοινότητα, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες μαθητές να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους πάνω σε ποικίλα θέματα. Παράλληλα έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, καθώς η σχολική εφημερίδα λειτουργεί και ως βήμα επικοινωνίας και πρωτότυπης δημιουργίας των μαθητών με ταλέντο σε διάφορους τομείς της τέχνης και του πνεύματος, π.χ. φωτογραφία, σκίτσο, ποίηση κ.λ.π. Η μύηση στον κόσμο της δημοσιογραφίας ολοκληρώνεται με επισκέψεις σε εφημερίδες, ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, όπου έρχονται σε άμεση επαφή με δημοσιογράφους και αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το συγκεκριμένο επάγγελμα.

 
Θέατρο
Ο όμιλος θεάτρου λειτουργεί φέτος για 23η χρονιά. Έχει δώσει παραστάσεις με έργα των Πρίσλευ, Γκέρνεϋ, Τσέχωφ, Κοκτώ, Ζιροντού, Μπρεχτ, Λ. Αναγνωστάκη, Γκόρκυ, Καπετανάκη.
Copyright © 2016 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί created by Τίκβα Χριστίνα

Search