Επιμορφώσεις 2018

Επιμόρφωση: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Σπουδές στην Εκπαίδευση" (MEd), ΕΑΠ
Η κα Ξανθίππη Νάννου στα πλαίσια του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών "Σπουδές στην Εκπαίδευση" εκπόνησε μεταπτυχιακή εργασία με τίτλο: «Η εφαρμογή μίας εκπαιδευτικής καινοτομίας σε ένα ιδιωτικό σχολείο: μία μελέτη περίπτωσης». Η εργασία αφορά το ενδοσχολικό μοντέλο Ευρωπαϊκής Συνδιάσκεψης KMEC του σχολείου μας.

Επιμορφώσεις 2017

Επιμόρφωση:Epas-School Ambassadors
Στις 23 και 24 Νοεμβρίου 2017 το σχολείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό σεμινάριο που οργανώθηκε από το Γραφείο Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου για τη διάδοση των   Ευρωπαϊκών αξιών στις Βρυξέλλες. Η επιλογή του σχολείου έγινε μετά από συμμετοχή μας στο πρόγραμμα SCHOOL AMBASSADORS ως ένδειξη της εκτίμησης του Γραφείου για το έργο μας και τις δράσεις μας. Στο σεμινάριο πήραν μέρος σχολεία από 26 Ευρωπαϊκές  χώρες και από την Ελλάδα συμμετείχαν 4 σχολεία ( 3ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης, 4ο ΓΕΛ Κορυδαλλού, Πρότυπο ΓΕΛ της Βαρβακείου Σχολής, Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί). Το σεμινάριο που έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου παρακολούθησε η κα Γιαννάκου.

 

Επιμορφώσεις 2016

Επιμόρφωση:SchoolAmbassadors
Οι καθηγητές Νίκος Παλάζης  και  Νίκη  Χαρένη  παρακολούθησαν διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος SchoolAmbassadors που πραγματοποιείται στο σχολείο μας.

 

Επιμορφώσεις 2015

Επιμόρφωση: Εξέταση και αξιολόγηση μαθητών με μαθησιακό πρόβλημα.
Την Πέμπτη 26.2.2015 ο κ. Γρ. Μαυρουδής, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής με προϋπηρεσία στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ., εμπειρία και συμμετοχή σε βιωματικά εργαστήρια και δράσεις με μαθητές με μαθησιακά προβλήματα ενημέρωσε τους συλλόγους Γυμνασίου- Λυκείου για θέματα εξέτασης και αξιολόγησης μαθητών με μαθησιακό πρόβλημα.

Επιμόρφωση:Πρόληψη και Αντιμετώπιση Φαινομένων Ενδοσχολικής Βίας
Το διδακτικό προσωπικό της Σχολής στο πλαίσιο της προσπάθειας για διαρκή βελτίωση του κλίματος σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της Σχολικής μονάδας,την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015, παρακολούθησε επιμόρφωση με θέμα «Πρόληψη και Αντιμετώπιση Φαινομένων Ενδοσχολικής Βίας» . Την επιμόρφωση πραγματοποίησε η κα. Ελισάβετ Σιμουλίδου, Ψυχολόγος, Υπεύθυνη του Σ.Σ.Ν. Ανατ. Θεσσαλονίκης. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η κα Χρυσάφη, Σύμβουλος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Σχολής.

Επιμόρφωση:CLIL/EMILE
Οι συνάδελφοι του Γαλλικού και Αγγλικού τμήματος της Σχολής, αλλά και συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων επιμορφώθηκαν από τη Σύμβουλο κα Χρυσάφη και τη συνάδελφο της Γαλλικής κα Στρείκου με θέμα: «Η εκπαιδευτική προσέγγιση CLIL/EMILE: μια εναλλακτική πρόταση για την ταυτόχρονη εκμάθηση γνωστικών αντικειμένων και ξένων γλωσσών».

 

Επιμορφώσεις 2013

Επιμόρφωση: Séminaire de formation « Enseigner l’histoire de la Shoah
Ημερομηνία: 7-10/10/2013

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης οργάνωσε σε συνεργασία με το Μουσείο του Ολοκαυτώματος στο Παρίσι (MémorialdelaShoah) και την Ευρωπαϊκή επιτροπή επιστημονική επιμόρφωση για την ιστορία του Ολοκαυτώματος, όπως παρουσιάζεται στη σχολική και επίσημη Ιστορία. Γνωστοί ερευνητές και καθηγητές δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων και η Ελληνίδα Ιστορικός Ρένα Μόλχο καθώς και η συγγραφέας-ερευνήτρια AnnetteWieviorka, παρουσίασαν εισηγήσεις για το Ολοκαύτωμα, το οποίο δεν αποτελεί εβραϊκή υπόθεση, αλλά καθοριστικό σημείο αναφοράς του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, του ρατσισμού και του αντισημητισμού. Την επιμόρφωση αυτή παρακολούθησαν 30 Έλληνες εκπαιδευτικοί (χρονική διάρκεια: 30 ώρες). Η συνάδελφος, Δρ. Αικατερίνη Σπυροπούλου, καθηγήτρια γαλλικής γλώσσας στο σχολείο μας συμμετείχε σε αυτό το πρόγραμμα με στόχο την καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και της πολιτικής αγωγής των νέων μέσα από ενδιαφέρον εκπαιδευτικό υλικό, δράσεις και διαθεματικές συνθετικές εργασίες σε θέματα που αφορούν στην μνήμη, στην ταυτότητα και γενικότερα στο ιστορικό γεγονός του Ολοκαυτώματος ανά τον κόσμο. (http://www.memorialdelashoah.org/index.php/fr/, http://www.memorialdelashoah.org/index.php/fr/pedagogie-formation/activites-pour-le-primaire/le-grenier-de-sarah). Άλλωστε από το 2004, με το νόμο 3218 καθιερώθηκε και στην Ελλάδα η 27η Ιανουαρίου ως επέτειος μνήμης της εβραϊκής γενοκτονίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η ημερομηνία επιλέχθηκε επειδή στις 27 Ιανουαρίου1945 τα προελαύνοντα σοβιετικά στρατεύματα απελευθέρωσαν το μεγαλύτερο στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Άουσβιτς - Μπίρκεναου στην Πολωνία.

Επιμόρφωση: Αγώνες Αντιλογίας-Επιχειρηματολογίας και Ρητορικής ΤέχνηςΗμερομηνία: 18/9/2013
Επιμορφωτές:κα Αλεξάνδρα Μάρα, Διευθύντρια 2ου Π.Π.Γ Θεσσαλονίκης, κα Εύη Πλιάγκα φιλόλογος και κα Κλεονίκη Δρούγκα, φιλόλογος
Στη διαδικασία προσομοίωσης συμμετείχαν οι Παυλίνα Μποζίνη και Γιώργος Βουνίδης που το 2013 με την ομάδα Λόγου-Αντίλογου του ΓΕΛ Πολυγύρου κατέλαβαν την 1η θέση στη Β. Ελλάδα. Μετά το τέλος των εισηγήσεων και της προσομοίωσης, ακολούθησε γόνιμος διάλογος σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των αγώνων.

 

Επιμορφώσεις 2012

Επιμόρφωση καθηγητών: Ενναλακτικές μορφές, τεχνικές και μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης
Ημερομηνία: 6-7/9/2012 & 24-25/10/2012
Επιμορφωτές: κ. Γραμμένος Δελιγκάς, κ. Σωκράτης Τουμπεκσής

Το Νέο Σχολείο, ανταποκρινόμενο στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες, έχει σκοπό τη συνολική βελτίωση του επιπέδου σπουδών του μαθητή καθώς και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στοχεύει στη διαμόρφωση ενός δημιουργικού και ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος συνεργατικής οικοδόμησης της γνώσης. Η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον εκπαιδευτικό που η επιμόρφωσή του προβάλλει ως πρωταρχική ανάγκη καθώς αφορά τον μετασχηματισμό του σε ενεργό και κριτικό αναδημιουργό του νέου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Η συγκεκριμένη επιμόρφωση είχε εισαγωγικό χαρακτήρα και αφορούσε διδακτικές πρακτικές και θέματα θεωριών μάθησης, με έμφαση στις σύγχρονες θεωρίες και σύγκρισή τους με τις παλαιότερες. Εφαρμογή καλών πρακτικών στο Φύλλο Εργασίας και στην Αξιολόγηση του μαθητή

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε μέσα σε τέσσερα διδακτικά δίωρα σε δυο ημέρες. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης:

Α.  Αναπτύχθηκαν οι βασικές θεωρίες διδασκαλίας και μάθησης - συμπεριφοριστικές και γνωστικές θεωρίες. Έγινε προσέγγιση της εφαρμογής των παραπάνω θεωριών στα ευρωπαϊκά σχολεία και σύγκριση με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, καθώς και ανάλυση των νέων δεδομένων που προκύπτουν για την εκπαιδευτική διαδικασία στη χώρα μας.

Β.  Υλοποιήθηκε η διαμόρφωση ομάδωνγια συνεργατική μάθηση (αρχές - βήματα – ανατροφοδότηση).

Γ.   Μελετήθηκε διεξοδικά ένα ισχυρό εργαλείο της συνεργατικής μάθησης: το φύλλο εργασίας και αναπτύχτηκαν οι τρόποι διαχείρισης και αξιοποίησης ενός φύλλου εργασίας.

Δ.  Αναπτύχθηκε ο τρόπος αξιολόγησης του/της μαθητή/τριας με βάση τη συνεργατική μάθηση και έγινε μελέτη των περιπτώσεων αξιολόγησης για τα διάφορα μοντέλα μάθησης.

Συνολικά επιμορφώθηκαν 24 συνάδελφοι της Ελληνογαλλικής Σχολής "Καλαμαρί" σε δύο κύκλους επιμόρφωσης, 12 συνάδελφοι ανά κύκλο επιμόρφωσης σε ομάδες εργασίας των τεσσάρων ατόμων.

Α κύκλος επιμόρφωσης: 6 και 7 Σεπτεμβρίου 2012

Β Κύκλος επιμόρφωσης: 24 και 25 Οκτωβρίου 2012

Επιμορφωτές ήταν οι συνάδελφοι : κ.Γραμμένος Δελιγκάς - Μαθηματικός (M.Sc): Επιμορφωτής ΤΠΕ Β Επιπέδου,  κ.Σωκράτης Τουμπεκτσής - Φυσικός (M.Sc., Ph.D., πρώην Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών). Επιμορφωτής Μ.Π.Ε., Επιμορφωτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, Επιμορφωτής εισαγωγικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιμορφωτής ΤΠΕ Β επιπέδου.

 

Επιμορφώσεις 2011

Επιμόρφωση Μαθηματικών στην αξιοποίηση των Μαθηματικών Εργαλείων του λογισμικού SmartBoard για τη διδασκαλία με τη χρήση διαδραστικού πίνακα.
Ημερομηνία:20/06/2011
Επιμορφωτής: Αθανάσιος Πέρδος

Επιμόρφωση καθηγητών για τη χρήση του διαδικτυακού βαθμολογίου.
Ημερομηνία: 07/09/2011
Επιμορφώτρια: Χριστίνα Τίκβα